Pedodonti Tedaviler

Ana Sayfa > Pedodonti (Çocuk Diş hekimliği) > Pedodonti Tedaviler

Süt Dişi Dolgusu

Süt dişlerinin sağlığı ileriki yaşlarda çıkacak olan daimi dişlerin durumunu etkilemektedir. Süt dişleri altta bulunan daimi diş tomurcuklarının sürme zamanında onlara rehberlik etmektedir ve daimi dişin süreceği alanı korumaktadır. Çürük nedeniyle çekilmiş süt dişlerinde yer tutucuların yapılmadığı durumlarda daimi dişin süreceği alanda yer kaybı oluşabilmekte ve dişlerde çapraşıklık oluşmaktadır. Bununla beraber süt dişlerindeki çürük enfeksiyonu alttaki daimi dişlerin yapısını olumsuz yönde etkilemektedir. Bunların yanı sıra çürük dişler büyüme döneminde olan çocukların beslenmesini etkilemektedir ayrıca psikolojik olarak olumsuz bir durum oluşturmaktadır. Bu nedenle süt dişlerinde çürük varlığında mutlaka dolgu tedavileri yapılmalıdır. Bu şekilde çürüğün ilerlemesiyle oluşabilecek şiddetli ağrı ve apse gibi durumlar da engellenmiş olacaktır.

Amputasyon

Süt ya da daimi dişlerde çürüğün, dişin canlı dokularına kadar ilerlediği ancak diş köklerinde herhangi bir enfeksiyon olmadığı durumlarda yapılan tedavidir. Yarım kanal tedavisi olarak da tanımlanabilir.

Süt Dişi Kanal Tedavisi

Dişin canlı dokularında kronik ya da akut enfeksiyon bulunduğunda, kanal tedavisi uygulanmalıdır. Süt dişlerinde kanal tedavileri özel malzemelerle yapılmaktadır. Süt dişinin alıtndaki daimi dişin enfeksiyon nedeniyle zarar görmemesi için önemli bir tedavidir.

Süt Dişi Kuronlari Kaplamalari

Çocuk diş hekimliğinde dolgu ile tedavi edilemeyecek  durumda olan dişlerde hazır kaplamalar kullanılmaktadır. Ayrıca süt dişi kanal tedavisi ve amputasyon gibi tedavilerle birlikte süt dişi kaplamalarının uygulanmasının diş tedavilerinin ömrünü arttırdığına yönelik bilimsel kanıtlar mevcuttur. Ölçü alınmadan hazır kaplamalarla yapıldığı için hızlı ve konforlu uygulamalardır.

Kaplamalar hangi dişlerde uygulanır?

• Kanal tedavisi görmüş süt dişlerinde
  • Süt dişi altında daimi diş tomurcuğu bulunmayan dişlerde süt dişinin kalıcılığını arttırmak amacıyla
  • Dolgu ile restore edilemeyecek kadar fazla çürük varlığında

Süt Dişi Kuron Çeşitleri

Paslanmaz Çelik Kuronlar

Farklı dişlere göre çeşitli ebatlarda hazırlanmış metal kaplamalardır. Uygun boyuttaki kaplama seçildikten sonra dişe uyumlanır. Temizlenmesi kolay ve hijyeniktir. Tüm dünyada uzun yıllardır kullanılmaktadır; güvenilirliği ve klinik başarısı kanıtlanmıştır.

Zirkonyum Kuronlar

Paslanmaz çelik kuronlara estetik bir alternatiftir. Diş rengindedir. Ön ve arka dişlerde kullanılabilmektedir. Hijyenik açıdan oldukça başarılıdır.

Çocuk Protezleri

Çürük ya da travma nedeniyle kaybedilen veya doğumsal ya da hastalık nedeniyle diş eksikliği olan çocuklarda protez ihtiyacı doğmaktadır. Bu protezler hareketli ya da sabit olabilmektedir. İhtiyaç durumunda hangi protezin yapılacağı muayene sonucu hekim tarafından karar verilir.

Kötü Alişkanlik Önleyici Apareyler

Parmak emme, dudak ısırma, dil itme ya da tırnak yeme gibi alışkanlıklar çocuklarda ileri dönemde dişsel değişikliklere neden olabilmektedir. Bu alışkanlıkların erken tespiti ve önlenmesi açısından erken diş hekimi muayenesi önem kazanmaktadır. Alışkanlıkların engellenmesi ve ileride sorunlara sebebiyet vermemesi için çeşitli apareyler kullanılmaktadır.

Diş Travmaları

Diş travmaları tüm yaralanmaların %5’ini oluşturmaktadır ve en sık çocuklar ve gençlerde görülmektedir. Okul çocuklarının % 25’i diş yaralanmalarına maruz kalmaktadır. Diş yaralanmaları acil müdahale ve uzun dönem kontrol gerektiren durumlardır. Diş yaralanmalarında süt dişi ve daimi dişlerde farklı tedavi yolları izlenmektedir. Tedavide olumlu sonuçlar almak için çocuk diş hekiminin doğru tanı ve tedavi planı büyük önem kazanmaktadır.