Gülüş Tasarımı

Ana Sayfa > Gülüş Tasarımı

Gülüş tasarımı; özellikle dijital diş hekimliğindeki gelişmelerle ve yeni teknolojilerin klasik bilgilerle uyumlanmasıyla hastaların estetik arayışlarında önemli tedavi seçeneklerinden biri olmuştur. Kişinin kendisine özgü gülümsemesi aynı parmak izi gibidir; her insanın görünümü, karakteri birbirinden farklıdır. Kişinin karakterine uygun biçimde başarılı bir gülüş tasarımı yapmak titiz bir klinik ve laboratuvar çalışması gerektirir. Estetik bir gülüş tasarlayabilmek için diş şekilleri ve dişlerin anatomik özellikleri iyi bilinmelidir, dişleri çevreleyen yumuşak doku iyi tahlil edilmeli, gerekli işlemler ayrıntılı şekilde incelenmelidir.

Son olarak yüz hatları ve referans noktaları belirlenmelidir. Ağız içi ve portre fotoğraflarıyla başlayan gülüş tasarımı bilgisayar programı yardımıyla en iyi estetik gülüşü yakalayana kadar ve hastanın onayını alacak şekilde tasarlamalarla devam eder. Dijital ölçüler ve ağız içi tarayıcılar tedavi sürecini hızlandıran, hastanın koltukta oturduğu süreyi azaltan teknolojik gelişmelerdir. Hasta yapılması planlanan dişleri ve gülüşündeki değişimi çalışmanın bitmiş haline en yakın şekliyle bilgisayar programında fotoğraf olarak görür. Sonrasında üç boyutlu bir yazıcıyla fotoğraftaki görüntü model haline getirilerek hasta ağzında uygulanır, sanal ortamda hazırlanan tasarım hasta ve hekimin değerlendirmesine hazır hale gelir. Hekim ve hasta bu sonucu onayladıktan sonra hasta ağzında gereken işlemler yapılır. Analog gülüş tasarımındaysa, hasta geldiğinde ağız içi silikonlarla ölçü alınır. Teknisyen tarafından alınan ölçüden alçı model hazırlanır. Alçı model üzerinde mum yardımıyla dişlerin tedavi bitiminde nasıl görüneceği belirlenir (mock up). İkinci randevuda hastanın mumla şekillendirilmiş modeli üzerinden alınan ölçü hasta ağzına geçici materyallerle transfer ve hastayla birlikte gözden geçirilip ekleme ve değişiklikler yapılır. Hastanın dişlerinde preparasyonlar yapılır ve daimi restorasyon gelene kadar kullanması için geçiciler ağzına tekrar aktarılır. Sonraki randevuda hasta geldiğinde gelen daimi restorayonların provası yapılır ardından glaze yapılan restorasyonlar hasta ağzına yapıştırılır.

Dişlerimizde aşındırma yapılmadan gülüş tasarımı yaptırmamız mümkün mü

Gülüş tasarımı için her zaman dişler üzerinde aşındırma yapılmasına gerek yoktur. Kompozit laminalar, recontouring, diş beyazlatma ya da bonding uygulamalarıyla gülüş tasarımı yapılabilir.

Recontouring nedir?

Dişlerin yüzey kontürlerinin mine yüzeyinden aşındırmalar yapılarak düzeltilmesi işlemidir. Yüzeysel bir içlem olduğu için anestezi gerektirmez, aşındırmalar ince grenli frezlerle yapılır, aşındırılan yüzeyler daha sonra cilalanır.