Diş Dolguları

Ana Sayfa > Diş Dolguları
Dolgu işlemi diş çürükleri dişte meydana gelen aşınmalar kırıkları tedavi etmek ve dişe eski estetiği ve fonksiyonunu geri kazandırmak amacıyla yapılan bir işlemdir.
Bu işlem için en sık kullanılan materyal kompozitler ve cam iyonomerlerdir. Eskiden amalgam da kullanılmasına rağmen günümüzde estetik beklentiyi karşılamaması ve yeni materyallerin geliştirilmesiyle artık tercih edilmemektedir.
Hasta geldiğinde ilk olarak ağız içi muayeneler yapılır ve ağız içi filmler çekilir. Bunun sonucunda çürüğün derinliği lokasyonu saptanır. Tedavi aşamasına geçince döner el aletleri yardımıyla çürük temizlenir. Ardından diş rubberdam aracılığıyla izole edilir. Dolgunun diş yüzeyine tutunabilmesi için önce diş asitle prüzlendirilir ardından yıkanıp dolgunun tutunmasını sağlayacak bonding materyal uygulanır ve kompozitle bitirilir. Derin çürüklerde kompozit materyalin altına cam iyonomer ve pulpaya yakın olunan durumlarda CaOH uygulanır. Cam iyonomer simanların buradaki görevi sızdırmazlığı artırmak, kullanılan kompozit miktarını azaltarak dayanıklılığı artırmak, florür salgılayarak dişi konumak. CaOH ise pulpaya yakın bölgelere o bölgede dentin yapımını indüklemesi için kullanılır. Kompozit hasta ağzına yerleştirilip ışıkla sertleştirildikten sonra polisaj işlemi yapılır.
Dolgu yapımı sırasında ağrı hisseder miyim?

Anestezi altında yapılacağı için hasta ağrı hissetmez.

Dolgu işlemden sonra ağrı hisseder miyim?

Çürüğün derinliğine bağlı olarak işlemden sonraki birkaç gün hassasiyet hissedilmesi normaldir. Ancak ağrı fazlaysa veya gece uyandıran ağrılar hissederseniz hekiminize başvurun.

Dolgu işleminden ne kadar sonra yemek yiyebilirim?

Anestezinin etkisi geçtikten sonra yemek yiyebilirsiniz.

Eski dolgularımın değişmesi gerektiğini nasıl anlarım?

Eski dolgularınızda kırılmalar çatlaklar varsa veya zamanla rengi sarardığı için estetik olarak sizi rahatsız ediyorsa değiştirilebilir.