Dental Kuronlar / Köprüler

Ana Sayfa > Dental Kuronlar / Köprüler

Dental kuronlar; dişin fonksiyon ve estetiğinin geri kazanılmasını sağlayan, altındaki dişi koruyan sabit protez çeşididir.

• Dolguyla (daha konservatif yöntemlerle) tedavi edilemeyen dişlerin restorasyonunda
  • Travma nedeniyle ileri derecede madde kaybına uğramış dişlerde
  • İleri derecede kazanılmış ve kalıtımsal diş defektlerinin varlığında
  • Konservatif yöntemlerde tedavi edilemeyen aşınmalarda
  • Pozisyon bozuklukları
  • Laminate veneer ve dolgu maddeleriyle başarılı estetik görüntünün sağlanamayacağı, ileri derecede estetik düzenleme gerektiren vakalarda dental kuronlar kullanılabilir.
Kuron restorasyonu yapılacak her dişe kanal tadavisi gerekir mi?

Hayır, kuron restorasyonu uygulanak her dişe kanal tedavisi gerekmez. Ancak dişin üzerinde büyük bir çürük varsa, kuron hazırlıkları sırasında dişin damar sinir paketi yaralanırsa kanal tedavisi gerebilir.

Kuronlarım yapılana kadar dişsiz mi kalacağım ?

Kuronlarınız yapılana kadar geçici protezleniz yapılacaktır.

Porselen kuronlarımın veya köprülerimin bakımını nasıl yapmam gerekir?

Mutlaka fırçalanması gerekir,araya sıkışan gıdalar için arayüz fırçası veya diş ipi kullanılabilir.

Kuronlarım veya köprülerimde hareketlilik varsa ne yapmalıyım?

Kuronun veya köprünün yapıştırıldığı materyal tükürüğün etkisiyle zamanla eriyebilir restorasyonun altına sızan bakteriler çürük oluşturabilir. Bu nedenle hareketlilik hissettiğinizde diş hekiminize başvurmanız gerekir.
Protetik restorasyonunuz yerinden çıkabilir. Bu durumda hemen diş hekiminize başvurmanız gerekir, yeni restorasyon yapılabilir veya eski restorasyonunuz yeniden yapıştırılabilir.

Dental Köprüler

Dental köprüler, doğal dişlerin destek (köprü ayakları) olarak kullanıldığı diş eksikliklerinin yerine koyulan gövde yardımıyla kapatılarak, gövdenin köprü ayaklarına bağlanmasıyla elde edilir. Köprü protezlerinde destek dişler, hem kendi üzerine gelen basıncı hem de eksik dişin olduğu bölgeye gelen basıncı karşılar. Bu nedenle destek dişlerin üzerine gelecek yük ve destek dişlerin sağlığının üzerlerine gelecek yükü karşılayabilecek güçte olup olmadığı değerlendirilmelidir. Dental köprüler hasta tarafından çıkarılamayan sabit protezlerdir.

Metal destekli porselen veya tam seramik olarak üretilebilir. Metal destekli sabit köprüler yeterli sağlamlığa sahip protezlerdir; ancak estetik problemlere neden olabilir. Metal altyapılı protezlerin estetik dezavantajlarından dolayı, kırılmaya dayanıklı, estetik tam seramik materyaller üretilmiştir. Başarılı bir tedavi uygulayabilmek için; hekimin bilgisi, becerisi ve tecrübesi dahilinde doğru endikasyon koyulması en önemli aşamadır.

Kuronlarımın veya köprülerimin günlük bakımını nasıl yapmam gerekir?

Günde en az iki kez fırçalamanız gerekir. Araya sıkışan gıdaları temizlemek için ara yüz fırçaları ve diş ipi kullanmanız gerekir. Köprünün veya kuronların altının veya etrafının iyi temizlenmemesi; destek dişlerde çürük oluşmasına veya destek dişlerin etrafında kemik kaybına yol açabilir.

Kuronlarım/köprülerim yapıştırıldıktan sonra ağrım olur mu?

Genellikle ağrınızın olmaması gerekir ancak bazı durumlarda hasta hassasiyet hissedebilir. Isırdığınız zaman ağrınız oluyorsa sorun büyük ihtimalle protezin yüksek olmasından kaynaklanır, bu durumda hekiminizle görüşmeniz gerekir sorun basit bir işlemle çözülebilir.