Muayene – Check-up

Ana Sayfa > Muayene – Check-up

Muayene için başvuran hastadan ilk olarak anamnez(hasta hikayesi) alınır. Ardından hekim tarafından hastanın ağız içi muayenesi yapılır ve tanıya götürecek filmler istenir. Bunların doğrultusunda hastanın ihtiyaçları belirlenip tedaviye başlanır.

Genel olarak hastaların diş hekimine başvurma nedenleri

• Ağrı
  • Şişlik
  • Diş kaybı (protetik amaçla)
  • Ağız kokusu
  • Ağız kuruluğu
  • Ağız içinde yanma, ülserler, yaralar
  • Ağızda kötü tat
  • Dişlerde sallanma
  • Ağız açamama
  • Ağız içi ve çene yüz bölgesinde şişlik
  • Estetik nedenler
  • Diş sürmesinde gecikme

X-Ray – Panoramik ve Periapikal Rontgen

Teşhis yöntemlerinin en başında gelen hekimin işini kolaylaştıran radyolojik tetkiklerdir. Panoramik röntgen hastanın genel değerlendirmesinin yapılmasına olanak sağlayan alt ve üst çenedeki dişlerin iki boyutlu olarak bir bütünsellik içinde gözlemlediğimiz diş röntgenidir. Hızlı tarama  süreleri  çoklu tarama modu gibi teknolojik yeniliklerle hastanın yaşına cinsiyetine kemik yoğunluğuna uygun verilen ışın dozlarıyla daha güvenli olarak kullanılmaktadır.

Ayrıca atom enerjisi kurumu tarafından kliniklerdeki  denetimlerle de hem hastanın  hem de çalışanların sağlığı korunmaktadır. Koruyucu kurşun önlük tiroid kuyucu  rutin kullanılan tedbirlerdir. Radyasyon ölçen dozimetreler aylık  olarak çalışanların ve kliniklerin radyasyon dozu ölçülmektedir.

Diş hekimi teşhis aşamasında daha ayrıntılı görmek istediği dişlerden periapikal dediğimiz bir veya birkaç dişle sınırlı röntgen alabilir. Bazen kanal tedavisinde aletlerin kanaldaki durumunu görmek istenilen kanal boyu çalışmasını yapabilmek için de küçük röntgen alınır.

Eskiden çekilen röntgen filmleri tanklarda elle banyo yapılırken şimdilerde olay dijitalleşmiştir direkt bilgisayar ekranından görüntülenmektedir.

İleri teşhis yönteminin gerektiği durumlarda devreye bilgisayarlı tomografiler girer. Dental implantlar patolojiler gibi durumlarda anatomik oluşumların üç boyutlu olarak değerlendirilmesi gerektiğinde tomografiye başvurulur. Dental implantların yapımında rehber olarak hazırlanan apereyler de hassas tomografi ölçümleriyle oluşturulur.
Ortodontide ise sefalometrik rontgenden yararlanılır.