Ortodonti

Ana Sayfa > Ortodonti

Ortodonti Hangi branş dalıdır?

Ortodonti diş ve yüzdeki düzensizliklerin teşhiş, tanı ve tedavisi içeren diş hekimliği dalıdır. Ortodonti dişlerin düzgün bir sıraya göre dizilip uygun kapanışın elde edilmesini sağlar. Çeneler arasında uyum ısırmayı, çiğnemeyi ve konuşmayı ve konuşmayı kolaylaştırır.

Ortodonti ayrıca bireyin kendi dişleri üzerinde herhangi bir restorasyona (kaplama,zirkon,lamine) ihtiyaç duymadan tedavi olmasını sağlar. Bu durum kişilerin dişleri üzerinde herhangi akıla gelen acaba zararlı mı sorularını ortadan kaldırır.

Ortodonti mesleğinin amacı her zaman ideal diş dizilimine ulaşmak olmuştur. Bu meslek grubunda uzmanlaşmış kişilere ise Ortodontist denir.

Ortodontik tedavi nedir, tedavi seçenekleri nelerdir?

Ortodontik tedaviler iki çeşittir. Genellikle ilk tedavi şekli ağız içerisinde süt dişlerinin olduğu zamanlarda yapılan erken yaşlarda ki tedavi seçeneğidir. Diğer tedavi de daimi dişlerin ağızda olduğu yaş farketmeksizin gerçekleştirilen tedavidir.
Genellikle erken yaşta ailelerin dikkat etmesi gereknkonular öncelik olarak yüz estetiğidir. Bu durum ile ilgili sıkıntı görmeyen ebeveynler daha sonra ağız içerisinde ki bozukluklar ile ilgili endişelerini dile getirmelidirler.

Öncelik olarak yüz tipinde meydana gelen bozukluklar(malokluzyon) alt çene geriliği ve öndeliği, açık kapanış(open- bite) ve üst çene öndeliği ve geriliği olarak görülür. Bu tip durumlarda aile hemen bir Ortodontiste danışmalı ve gerekli tedaviyi öğrenmelidir.
Bu yaşlarda görülecek tedavi ilerleyen yaşlarda ortaya çıkıcak problemleri ortadan kaldırır. Erken ortodontik tedavi iyi bir yüz(fasiyal) estetiğin birinci adımıdır. Aynı zamanda erken dönemlerde yapılan tedavi daha çok bireyin büyümesi ile yönlendirileceği için kemiksel anlamda belirgin sonuçlar ortaya koyar.

İkinci tip tedavi ise daimi dişlerle yapılan tedavidir. Ortodontik tedavinin bu kısmında yaş farketmeksizin ,dişlerimizde meydana gelen estetik kaygılardan(çapraşıklık, görüntü bozukluğu gibi vs) dolayı tedavi olmamız daha önceliklidir.

Bu tedaviler özellikle diş sağlımız için önem arz etmektedir. Çapraşıklık dış görünüşten ziyade özellikle dişlerin temizliği açısında bizlere zorluk çıkartmaktadır. Bu da ilerleyen süreçlerde çürüklere sebep olur. Bunları daha uzun sürelerde göz ardı edilmesi ile de kanal tedavi ve hatta diş kaybı ile sonuçlanan olaylar meydana gelir.

Aynı zamanda çapraşıklık konuşma bozuklukları, çiğneme bozuklukları ve ısırma gibi sorunları olaylarında sorumlusudur. Bu yüzden çapraşıklıkların öncelikli olarak tedavi edilmesi gerekmektedir.
Ortodontik tedavi nedir, tedavi seçenekleri nelerdir?

Tedavi yaşı çocuklar için 7 yaşında başlayabilir. Tedavilerin takip edilmesi ile gereken süre zarfı içerisinde sonlandırılır.
Erişkin tedavileri için ise yeterli ağız hijyeni bulunan her birey tedavi görebilir.
Kısacası 7 yaşında başlar ve ağız hijyeni iyi olan her birey için ortodontik tedavi mümkündür.

Kaç çeşit tedavi tipi vardır?

Ortodontik tedavi de fenellikle üç tipte tedavi vardır. Bu tedavi şekilleri konvansiyonel tip braketleme ,lingualortodonti ve şeffaf plak tedavisi olarak üçe ayrılır.

Bu tedavi şekillerinden ilki olan konvansiyonel braketleme genellikle metal braketler ile yapılmaktadır .bunlara alternatif olarak braketlerin tipleri şeffaf, safir Ve porselen olarak değiştirilebilir.

Daha sonrasında genellikle estetik açıdan tercih edilen bir tip olan lingual braketleme de alternatif tedavi seçeneğidir. Ayrıca son zamanlarda şeffaf plak tedavisi de ön plana çıkmaktadır.
Bu tedavi yönteminin tercih edilme sebepleri arasında estetik kaygıların giderilmesi kullanım rahatlığı ve takılıp çıkarılabilir olmasıdır.

Tedavi Süresi ne kadardır?

Tedavi süresi yapılan tedavinin içeriğine göre değişmektedir. Tedavi süreleri ortalama altı aydan başlar ve toplamda 2,5 -3 sene civarında sürmektedir. Bu süreç kişiye bağlı olmakla beraber nadiren de olsa değişmektedir.

Tedavi süresi boyunca ne sıkıntılar yaşarım?

Ortodontik tedavi süresi boyunca belirli dönemlerde kısa süreli ağrılar yaşanmaktadır. Bu ağrılar ilerleyen süreyle ve gösterilen adaptasyon ile bir süre sonra yok olmaktadır.
Belirli dönemlerde ağız içerisinde yaralar oluşmakta ve Bu oluşan yaralar normal ağız içi yaralar gibi kısa sürede iyileşmektedir.

Tedavi sonrasında neler yapılır?

Ortodontik Tedavinin bitmesi ile bir pekiştirme tedavisi başlar. Bu pekiştirme tedavisinin amacı elde edilen tedavi sonuçlarının korunması ve geriye dönüş olmamasıdır.
Pekiştirme tedavisi 2 farklı tipte de yapılabilir .Bunlardanbirincisi normal tedavi dışında olan koruyucu amaçlı yapılan şeffaf plaklardır . Bu plaklar genellikle ilk 6 ay 24 saat daha sonrasında ki 6-12 ay gibi sürelerde sadece geceleri kullanılarak süreci tamamlamaktadır
Diğer pekiştirme yöntemi ise retainer olarak geçen alt ve üst ön dişlerin arkalarında bulunan ince bir teldir. Retainerhekiminiz uygun gördüğü süre içerisinde çıkarılır.

Tedavi fiyatları ne kadardır?

Ortodontik tedaviler in fiyatlarının belirlenmesi amacıyla elde edilen bilgilerin tamamının toplanıp değerlendirilmesi gerekmektedir
Tüm verilerin elde edilmesi ile beraber tanının konulması, tedavi sürecinin belirlenmesi ve kullanacak materyal tipini seçilmesi ile tedavi fiyatı belirlenmektedir